onsdag den 9. maj 2012

Gave til Michelle

I anledning af lille Lauras fødsel sendte jeg i weekenden denne pakke til min veninde, Michelle. Jeg ville ikke vise den, før hun modtog den, for som hun selv siger: "der er nogen, der lusker på din blog". I den glade pakke (den gjorde i hvert fald mig glad, da jeg dekorede den ;) ) lå: en stk babytæppe (det grå, rustikke), en hvid bomuldstrøje (str. 6 måneder) samt to krammedyr:

Den glade pakke

Trøje med krammedyr
(Måske kan du se, at trøjen er min lille hemmelighed)
(Måske genkender du også mønstret på trøjen fra trøjen til Niecen (billed 2))

Et nærbillede af de to krammedyr
Fyldet kan tages ud - nemt og smart.
Der er sikkert strikkeopskrifter på bamser, der er pænere, men jeg kan altså godt lide,
at fyldet er så nemt at tage ud - så det kan udskiftes, og dukken vaskes.
Jeg har ikke haft små børn, men tænker, at de kan svine deres legetøj til.

Opskrift på krammedyr:
Højde: ca. 21 cm
Slå 26 m op i ønsket farve og strik 11 cm i glatstrik.
Slå 12 m op i slutningen af de næste 2 p (=arme).
Strik 4 cm lige op og luk 12 m i begge af næste 2 p.
Strik 4 cm (= mave).
Luk de 2 miderste m i arb på næste p og strik hvert ben færdigt for sig: Strik 1. ben 4 cm langt og luk af. Strik 2. ben på samme måde.
Lav bagsiden på samme måde, men med striber.
Sy dekoration på (øjne, mund osv)
Læg for- og bagside ret mod ret og sy sammen med tætte kastesting rundt om figuren. Den oprindelige opskrift siger: lav rynketråd i ben og arme som lukning, men jeg har bare syet dem sammen som resten af figuren.
Fyld med vat og evt. bjælde. Vikl garn omkring toppen af hovedet og bind knude.

Jeg har tidligere lavet disse (billed 3) med den samme opskrift


Ingen kommentarer:

Send en kommentar